Webs del Servei de Malalties Autoimmunes de l'Hospital Clínic

Unidades de Autoinmunes de BCA-Alumni

dimarts, 15 de juliol del 2025

Dos metges del Servei de Malalties Autoimmunes del Clínic, entre els 10 millors internistes d'Espanya

 

El Servei de Malalties Autoimmunes de l'Hospital Clínic de Barcelona està d'enhorabona. Dos dels seus especialistes han estat reconeguts en el prestigiós rànquing nacional dels deu millors internistes, elaborat per MERCO (Monitor de Reputació Sanitària). Aquest reconeixement destaca la seva excel·lència clínica, compromís amb els pacients i contribució a la innovació en l'àmbit de la medicina interna.

Els doctors Ricard Cervera i Gerard Espinosa, amb trajectòries de més de 30 anys en l'especialitat, han estat valorats per la seva experiència en el tractament de patologies complexes, la seva labor investigadora i la seva proximitat amb els pacients.

El Dr. Ricard Cervera és cap del Servei de Malalties Autoimmunes de l’Hospital Clínic de Barcelona, líder del Grup de Recerca en Malalties Autoimmunes Sistèmiques de l’Institut d'Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer (IDIBAPS) i catedràtic de Medicina-Malalties Autoimmunes de la Universitat de Barcelona, on també coordina el Màster en Malalties Autoimmunes, dirigeix la Càtedra UB-GSK de Malalties Autoimmunes i actualment és Vicedegà Acadèmic de Graus-Campus Clínic i de Relacions Internacionals de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut. També ostenta el càrrec de vicepresident de la Societat Espanyola Multidisciplinar de Malalties Autoimmunes Sistèmiques (SEMAIS)

El Dr. Gerard Espinosa és Consultor Sènior del Servei de Malalties Autoimmunes de l'Hospital Clínic de Barcelona, director de Docència de l'Hospital Clínic, investigador Acreditat del Grup de Recerca en Malalties Autoimmunes Sistèmiques de l’IDIBAPS, membre del Comitè Científic del Registre Espanyol de Lupus Eritematós Sistèmic (RELES) del Grup de Malalties Autoimmunes Sistèmiques (GEAS) de la Societat Espanyola de Medicina Interna (SEMI), investigador principal del Registre BeliLES-GEAS de la SEMI i professor associat de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut de la Universitat de Barcelona.

dimarts, 13 de maig del 2025

El Dr. Ricard Cervera, guardonat amb la "Medalla al Espíritu Panamericano" de PANLAR

 


El Dr. Ricard Cervera, cap del Servei de Malalties Autoimmunes de l'Hospital Clínic,  ha sigut guardonat amb la "Medalla al Espíritu Panamericano" per l'Associació Panamericana de Reumatologia (PANLAR) en reconeixement de la trajectòria professional dedicada a la investigació i el tractament de les malalties autoimmunes sistèmiques, amb especial atenció al suport en la formació d'especialistes en aquestes malalties dels països llatinoamericans.

Aquest és un prestigiós guardó  que es va entregar en el decurs de l'acte inaugural del 27 Congrés Panamericà de Reumatologia celebrat a la Ciutat de Mèxic el 23 d'abril de 2025 i que reconeix la intensa tasca de formació del Servei de Malalties Autoimmunes de l'Hospital Clínic envers els països llatinoamericans, on més de 500 metges procedents d'aquesta regió han efectuat diversos tipus d'estades formatives (rotaciones, màster, doctorat...).

dimarts, 4 de febrer del 2025

Andrea Vendola, Tânia Afonso i Ana Reis, premis de la Càtedra UB-GSK de Malalties Autoimmunes als millors Treballs Finals del Màster en Malalties Autoimmunes (curs 2023-2024)

 


L'estudiant italià Andrea Vendola va obtenir el Premi de la Càtedra UB-GSK de Malalties Autoimmunes al millor Treball Final del Màster en Malalties Autoimmunes (curs 2023-2024) de la Universitat de Barcelona amb l'estudi "The role of antiphospholipid antibodies in retinal microvasculature changes in patients with systemic lupus erythematosus: an analysis of two international referral centres", amb la tutoria dels Drs. Olga Araújo i Ricard Cervera.

L'estudiant portuguesa Tânia Afonso va obtenir un accèssit al Premi amb el treball "Circulating haptoglobin as a biomarker for disease activity in giant cell arteritis", amb la tutoria del Dr. SJosé Hernández-Rodríguez.

Finalment, la també estudiant portuguesa Ana Reis va obtenir un altre accèssit amb el treball "Uveitis: A multidisciplinary approach", amb la tutoria dels Drs. Gerard Espinosa i Susana Pina.

L'entrega dels Premis es va realitzar en el decurs de l'AUTOIMMUNITY DAY-2024, que es va realizar el passat 4 de novembre de 2024 .

Enllaç a la gravació de l'AUTOIMMUNITY DAY-2024:

https://www.youtube.com/watch?v=gBZYj29y4ck